Halaman

Isnin, 13 Oktober 2014

Raya Haji @ Palong 6

Tahun ni kami beraya haji di palong sebab atuk tan buat kenduri akikah azim & korban seekor lembu... daripada 7 bahagian...akikah untuk azim 2 bahagian ... selebihnya keluarga maklong 5 beranak... 

ini gambar adik adam di pagi raya

ikhwan

ayah & abang afiq

ini dia lembu yang dikorbankan...RM2900 seekor

penyembelihan dilakukan oleh imam Rauf

kat kawasan kampung kami masih mengamalkan masak secara bergotong royong

tu acik zainal tengah mengapak tulang lembu...

acik bawa skop nak ke mana?

potong jambul buat azim

buah kelapa, bunga rampai

ibu saya pun nak potong gak jambul azim sikit

lepas jer kenduri...azim terus demam...siannya kat azim...penat kot ek....semua orang nak potong rambut dia....sampai dah last2...azim mengamuk .... rimas dia orang duk usik2 kepala dia... 

sekian kenduri akikah azim....tak banyak gambar...ayah saya banyak record video....





Tiada ulasan: