Halaman

Rabu, 15 Oktober 2014

Air Cond kereta rosak lagi


rasanya baru jer air cond kete kami dibaiki ... tak sampai setahun ... dah problem lagi ... huhuhu .... melayang lagi duit ... memula aircond ni start problem bulan 8 tahun 2013 ... bila bawa ke bengkel ... pomen tukarkan barang di bawah 

Air Cond Belt RM 70
Air Cond Gas RM 35
Air Cond Air Filter RM 48
Air Cond Oil Treatment RM 25
Total RM 178


pas tukar barang-barang tu air cond sejuk semula ... tak lama lepas tu....dalam bulan 11 tahun 2013 ... air cond problem balik ... adoi ... dah tak sejuk dah ... so kene lah bawa ke bengkel lagi ...  cerita boleh baca di SINI ... kali ni dia tukar barang lain pulak ....

Air cond cooling coil (denso)
Air cond valve
Air cond piping o-ring 4 pcs
Air cond gas & oil
Air cond service blower motor
Air cond service
Air cond labour
Total RM 830


minggu lepas jadi semula...air cond kami tak sejuk ... kali ni kami bawa kereta ke kadai lain pulak .... pomen cek ...  compressor dia pulak yang rosak ... aduhai ... macam-macam ... 

Air Cond Compressor RM 480
Air Cond Gas & Oil RM 70
? RM70
Total RM 620

*? tak tau pomen tulis apa kat resit yang dia caj RM70 tu...


harap-harap pas ni air cond jangan buat hal lagi yer ... huuhuhuu







1 ulasan:

Nafira usof berkata...

Kalo Air cond buat hal lagi.. Atia suh ayah tukar kereta trus yer.. hehehehe