Halaman

Isnin, 7 Julai 2014

Atia Puasa Kali Pertama


Salam semua, hari ni saya nak cerita berkenaan pengalaman kali pertama saya berpuasa...saya mula belajar berpuasa bermula tahun ni iaitu pada 1 ramadan, sebelum ni saya tak pernah pun cuba berpuasa, Alhamduliilah ... saya mampu bertahan sehingga waktu berbuka ... fuh hebat lah jugak kan untuk pertama kali? masa ni saya mungkin bersemangat sebab kak fara & abang afiq pun ada & berpuasa ...

Hari seterusnya ibu tak kejutkan saya sahur sebab bagi ibu & ayah saya kecik lagi ... ayah cakap puasa hari cuti sekolah jer ... hari sekolah tak payah ... so hari sabtu baru ni ibu kejut saya untuk bersahur...kiranya ini adalah cubaan kali kedua saya berpuasa....kali ni saya tak boleh tahan....setiap masa saya tanya ibu...ibu...lama lagi ke? ... ibu...lama lagi ke? ... ibu...lambatnya nak berbuka.....(lembik sangat dah masa ni)

Akhirnya pukul 6.30 petang saya nangis nak berbuka puasa ... tak boleh bertahan dah... padahal sejam jer lagi nak berbuka ...tapi saya dah tak boleh dah nak tunggu waktu berbuka.... disebabkan kasihan...ayah bagi saya berbuka pada pukul 6.30 petang .... dan pada hari seterusnya saya dah tak nak berpuasa....owh ok lah....boleh dimaafkan sebab saya baru jer 5 tahun ... tak per ... tahun depan mesti puasa ....

huh...dahaganya....

pukul 6.30 tu saya berbuka dengan air satu tin & kek coklat moist

kak fara (9 tahun) & abang afiq (7 tahun) masing-masing puasa penuh....tahniah ...

 
ini kami berbuka puasa di Asiari, SACC Mall

muka orang berpuasa

ayah selfie ...

ini budak tak puasa

masa ni semua dah kenyang...Alhamdulillah

pemandangan dari atas SACC Mall ....deko yang menarik ... kerusi, meja makan & sofa

ok tu jer cerita saya berpuasa...bye



2 ulasan:

Sidratul Muntaha berkata...

gigih dia puasa..
semoga dipermudahkan..
ramadhan kali ni lebih haus air rasanya

Atia Adina berkata...

sidratul Mutaha : ha ah .. ramdan kali ni dahaga air ... mungkin sebab cuaca sekarang