Halaman

Jumaat, 3 Januari 2014

Hari kedua di sekolah & pusat terapi syifa' seksyen 7 shah alam

salam jumaat kawan-kawan ... hari ni hari kedua saya ke sekolah....semalam ayah saya amik saya dalam kul 4.00 petang...seronok kat sekolah....ibu balik jer keje terus saya citer kat ibu aktiiti saya kat sekolah...macam-macam cerita....punya lah semangat kan? harapnya semangat saya nak ke sekolah ni kekal....takut awal-awal jer...lama-lama malas pulak...eh! jangan lah ek...

ni gambar saya pagi ni...semalam saya cakap kat ibu cikgu suruh pakai baju sekolah ari ni....so hari ni saya pakai baju sekolah

sampai jer kat sekolah tadi...ibu tanya cikgu....hari ni kene pakai baju sekolah eh....patutnya isnin kan?....cikgu pun jawab...ha ah isnin....ops....saya dah tersalah sampaikan maklumat kat ibu...cikgu suruh pakai baju sekolah ari isnin lah....bukan ari ni....tapi tak per lah kan...saya kan bersemangat....cikgu cakap kat ayah ... saya senang dijaga & paling matang .... yer lah...saya kan lahir bulan 2...awal tahun...memang lah matang...

malam semalam ayah bawa adik gi rawatan islam kat Pusat Terapi Syifa Seksyen 7. Alamat seperti di bawah

PUSAT TERAPI SYIFA
(atas Kedai Optik Idaman)
13B Tingkat 3 Jln Plumbum Q7/Q Seksyen 7 40000 Shah Alam 
(berhampiran ICT,belakang Wisma Jakel,sebaris Pappa Rich dan Sekinchan Ikan Bakar) 

risau sangat lah tengok keadaan adik...lemau jer...pengasuh kata seharian dia baring jer...tak memain...pasif jer...demam pun tak baik-baik....makan langsung tak nak....tu yang kami mencuba rawatan alternatif selain makan ubat yang doktor bagi....

cara rawatan kat sini...semalam ustaz tu baca ayat2 suci al-quran sambil usap-usap kepala adik....macam-macam ayat dia baca...lama jugak lah....habis jer baca dia azan....pas azan dia akan tiup pada air, syampu mandian, minyak wangi & pada kami semua....air dia minta bagi adik 3 kali sehari...syampu pulak untuk mandikan adik & minyak wangi minta sapu kat belakang telinga & pegelangan tangan adik....
ustaz kata adik tak der apa pun...demam biasa jer...Alhamdulillah....malam tadi badan adik masih panas lagi....tapi dia tido lena...tak merengek sangat...harapnya adik sihat lah yer...leh main-main ngan kakak...macam pelik jer adik diam...biasanya adik main-main ngan akak....banyak cakap pulak tu...

semalam pengasuh kata adik nangis cari akak....huhuhu...sian adik...akak dah sekolah lah...tak duduk ngan adik dah...adik cepat sihat k....





1 ulasan:

Nafira usof berkata...

semangatnye dia nak sekolah.. belajar pandai2 yer Atia.

Alahaiiii.. siannye Adik Adam.
nampak letih sangat muka dia.
Moga Adik Adam cepat sembuh yer~