Halaman

Jumaat, 5 April 2013

Rumah Kami Kene Pecah Masuk Pencuri


Rabu 3/4/2013 pukul 4.30 petang ibu dapat panggilan dari ayah ... ayah minta ibu bertenang dengar apa yang nak disampaikan.... huh suspen betul...makin tak boleh bertenang ada lah....ayah suruh ibu banyakkan bersabar...ok2...kenapa????

RUMAH KITA KENE PECAH MASUK PENCURI....

hah??? ya Allah memang terkejut sangat ibu dengar....terus sejuk tangan dan kaki....ibu tanya ayah, apa yang hilang? ayah kata tadi ayah sampai rumah dalam 4.20 petang...masuk-masuk dia tengok lampu terbuka....beg pakaian yang tak sempat lagi nak kemas balik dari kota bharu ari tu berselepah....masa tu terus ayah terpikir...eh...bila masa plak ibu bawa keluar semua baju...pagi tadi beg ni elok jer....pas tu ayah tengok sekeliling....eh tv led sony 40' dah x der...rumah kene pecah masuk ni ... pas tu dia terus ke dapur....masuk bilik dapur tengok....tv satu lagi ... tv lcd panasonic 32' pun tak der...grill tingkap bilik dapur atas katil...tingkap bilik  tu terbuka....owh rupanya pencuri masuk melalui tingkap bilik dapur....dia umpil tingkap bilik tu pas tu buka kesemua skru yang ada pada grill...grill yang dah dibuka diletakkan atas katil....bilik tu memang bersepah.... pencuri siap amik remote tv nya sekali

pas tu ayah naik atas rumah...bilik atas pun habis bersepah....duit dalam tabung hilang... rasanya ada kot dalam RM150++...tabung ditinggalkan....cincin ibu yang ibu simpan dalam laci pun lesap ... ada 3 bentuk, cincin hadiah harijadi, cincin merisik & cincin tunang ...semuanya pemberian dari ayah saya

huh...dugaan dari Allah....tak per lah...kami redha...asalkan kami semua selamat....harta dunia jer....cumanya sekarang ni... ibu saya seakan jadi seorang yang penakut di rumah sendiri...rasa macam tak selamat...bila berada di luar pulak....rasa semua orang tak dikenali macam mencurigakan...seolah2 orang ni nak merompak jer.... perasaan yang sama masa ibu kene ragut dulu....dulu perasaan takut ni lama jugak nak hilang....huhuhu...harapnya kali ni cepat lah perasaan ni pergi....

wahai pencuri....tiada apa di rumah kami ni....kosong jer kan....siannya atia & adam....tak pat dah nak tgk cartoon....takut plak nak beli tv besar....ingat pas ni nak amik balik tv lama...ada kat umah atuk ne....atuk ne pun tak pakai....dulu masa duk umah sewa...kami tumpang letak tv tu kat rumah atuk ne sebab rumah kami kecik....tv dulu kala...bukan flat skrin....yang tu confirm pencuri tak nak....hehehe

Ya Allah Ya Tuhan ku.... lindungi lah kami sekeluarga dari sebarang perkara yang tidak diingini....lindungi lah rumah kami & harta benda kami dari manusia-manusia yang jahat....amin ....

gambar tak der....tak der mood nak upload....hehehe....

polis dah pun datang buat siasatan....kalo bernasib baik...dapat lah tangkap pencuri tu...harapnya dapat tangkap supaya pas ni tiada lagi kes seperti ini berlaku....cara siasatan polis ala-ala csi...hebat juga yer... polis dapat ambil 7 kesan cop jari si pencuri di lokasi yang berbeza-beza ... kalo warga asing punya kerja .. confirmlah tak dapat dikesan ... kalo warga tempatan ... Insyaallah...

tq juga kepada semua jiran-jiran yang datang....mesti semua jiran-jiran pun kecut juga tu...masing-masing sila tambahkan keselamatan di rumah....moga kawasan taman kita ni selamat....amin...

*bersiaran dari rumah..mood terkejut...pagi ni nampak ramai jiran-jiran ada di rumah


8 ulasan:

iera berkata...

Ya Allah,padan la semalam akak cakap xde mood..Sabar ye kak.Apepun akak n family selamat.

Kancilbiru berkata...

takpa ad...insya Allah.. Allah akan bagi yang lebih baik..

sabar k...

Nafira usof berkata...

Ya Allah~
sabar banyak2 yer Kak Ad.. barang2 hilang boleh beli semula.. janji kak Ad 1 famili selamat.

miezaniera berkata...

sabar lah Ad..smoga polis dpt tgkp pncuri tu spy org lain tk jd mangsa dia lagi...semoga Allah berikan kekuatan kpd ad sekeluarga ;)

jacquelinejoan berkata...

Bahaya nya... lepas ni kena lebih alert.. macam2 org sanggup buat sekarang ni..

Eliss Mie berkata...

aku pun risau jugak skang ni duk rumah sorang2. mcm2 skang ni . semoga ko bersabar k. In sya Allah, Allah ganti dgn lebih baik.

cikbedahlaser berkata...

innalillah....
takziah...
mmg sakit hati kan...
tapi nak buat ape lagi.. benda dah jadi...
kalau dia mencuri sbb die susah.. smoga die terbuka hati nk bertaubat...
semoga allah bg die peluang jd manusia yg baik...

cube positif kan diri.. w/pun masa kena tu mencarut tak ingat donia punye.. smpi skrg rasa nak maki je...
kalau dapat... memang lumat sy keje kan... uhuuhuhuh

sabar ye mama atia... smoga ade hikmah d sebalik kejadian...

makin berani dorg ni masuk siang kan.. kawasan rumah baru yg tak ramai org jd target.. hhmmmm

mama_izz berkata...

innalillah...takziah ad...sama la cam umah kami dlu orang pecah time raya cina 3 tahun lepas...mmg tv dia aim tp tak dpt sbb tv lekat dinding mgkin melambatkan proses diorg nk amik...tp tu la notebook hangus...dan rumah besepah sbb rumah kosong takde harta berharga pun...ngeri tu masih ada walau lama berlalu...tabah2 doa tawakal sentiasa dilindungiNYA...