Halaman

Khamis, 27 Disember 2012

Langkawi - Day 1 (22/12/2012)

percutian ke langkawi kali ke-2.....4 hari 3 malam.....kali ni kami gerak dari rumah pukul 5 pagi sebab bajet tengahari dah boleh sampai ke pulau langkawi.....

kali ni pergi 2 buah kereta sahaja sebab mak uda tak ikut....acik ngan ucu naik kete ngan saya....

ni berhenti kat RnR tapah....adik adam tak mandi lagi......masa ni sekitar jam 7.00 pagi....

ni adik dah mandi.....berhenti kali ke-2 kat RnR apa tah.....


ni berhenti kali ke 3 di jitra isi minyak....

kami sampai di jeti kuala perlis pukul 1.00 petang.....fuh....punyalah ramai umat manusia....tarikh kami pergi ni cuti krismas.....penuh 

ni apek ni sampai pukul 10.00 pagi lagi....." haiyo.....saya sampai pukul 10 pagi....tiket feri pukul 3 petang..."

adoiyai....konon gerak awal dari rumah nak sampai cepat di langkawi.....sekali tiket feri plak tak der yang awal......

tu dia.....tiket kami pukul 6.00 petang.....amik ko....huh.....

nasib ler dekat ngan jeti ada masjid.....leh lah kami melepak di sini .....4 jam k nak tunggu feri
  
masjid ni pun selesa sangat....bersih....siap boleh baring-baring kat luar dia

ni pandangan masjid dari luar....air laut ngah surut

ni dah naik feri.....kali ni dapat naik feri besar.....kurang berhayun....seat pun selesa....



 
perjalanan dari kuala perlis ke langkawi amik masa dalam sejam....

kami sampai ke langkawi dalam kul 7.00 malam....ni ngah tunggu kereta sewa

aha....tu ibu ngan try nego harga......konon nak minta kurang sebab kami amik kereta kul 8.00 malam....nanti nak pulangkan semula pagi.....so kat situ dah rugi 1 hari kan????....
tapi nak kurangkan harga memang tak pat lah sebab encik tu dah simpankan kereta yang kami tempah tu dari pagi lagi....rugi lah dia.....ibu pun saje je try kot lah encik ni baik hati....hehehehe
  




ni sikit info berkenaan ngan harga tiket, parking, sewa homestay & sewa kete sepanjang kami di langkawi

Harga Tiket Kuala Perlis ke Langkawi
Dewasa : RM18
Kanak-kanak 3 tahun hingga 12 tahun : RM13

Harga Parking Kereta di Jeti Kuala Perlis
RM15 sehari.....kami parking 4 hari....total RM60

Harga Penginapan
Kami sewa Homestay Rossyaf, 3 bilik 2 bilik air
RM250 semalam....total 3 malam RM750

Harga Kereta Sewa
2 buah kereta
Proton Wira Manual, RM100 sehari & Suzuki SX4, RM130 sehari
total untuk 3 hari RM680


6 ulasan:

Nafira usof berkata...

bestnye~
terima kasih atas info yang di beri.. memang ngah kumpul info pasal langkawi nih.. lepas nih bagi lagi byk info ek.. mekasih~

Aidanisme berkata...

weh aku pun belum sempat buat review.. nak buat jugak nati..

Ena's Palace berkata...

bes jalan² kat langkawi...mesti shopping sakan kan..

Eliss Mie berkata...

bila laa nak jejak kaki ke langkawi lagi ni. rinduuuuu..

Cnidaria berkata...

ish ish..4 jam tunggu bot ye...
dasyat nye...

neway syukur dah selamat sampai...
tak sabar nak bc entry seterusnya :-)

iera berkata...

mak aiii..mahalnye..tak masuk lagi nak beli barang2,pinggan mangkuk bagai tu..huhuhu