Halaman

Isnin, 10 September 2012

Kabinet Dapur


Akhirnya siap juga kabinet dapur rumah kami setelah 2 bulan lebih menunggu....

ni 3d design yang diberi oleh Mr Ks Kabinet Dapur semasa kami membuat tempahan.....
.
.
.
.
.
hasilnya sila lihat gambar-gambar di bawah......

 dalam 3d design semua color walnut....bila dah siap....ada plak color putih kat hujung tu....nampak tak?sebelah tall unit tu.... tapi tak per lah....ok juga....cumanya kalau semua color walnut lagi menarik kan?


cantik tak? cantik kan? kami berpuas hati dengan hasil kerja Mr Ks Kabinet Dapur.....cuma kami agak geram sikit sebab terpaksa menunggu lama.....




Maklumat Kabinet Dapur Kami.....
(kot lah ada yang nak buat juga....boleh jadikan panduan kan?)

Material : Melamin ABS
Table Top : Concrete
Keluasan Dapur : 14x7
1.5' Tall Unit
1 Set Drawer
1 Dish Rack
1 Sink (2 mangkuk + 2 paip)
Harga RM5800






52 ulasan:

Kancilbiru berkata...

wahh cantiknyaa ad..dapur idaman ku...

boleh aku buat rujukan ni...syoknyaaa.....pehni kalau tak rajin masak, siap hang...hahaha

Kesuma Angsana berkata...

cantiknyer ! berbaloi menunggu tu

|| NaFiRaa || berkata...

kak ad~ canteknye KC kak ad tuh.. berkenan plak..
Kak ad.. nak tanya sket nih.. material Malamin ABS tuh boleh kena makan dik anai2 dop?? raa nak carik material yang anai2 dop makan neh.. kekeke

niniezane berkata...

cantiknye add...mmg puas hatilah... nt tunjuk gmbr ruang tamu plak ye

iela berkata...

Wah..cantek weh. Kemas jer.
Kalau macam ni baru la ada semangat nak memasak.

Cnidaria berkata...

wah nice nice..!!

Atia Adina berkata...

nafira : ra...rasanya anti anai2....akak pilih melamin abs ni sbb harga dia murah.....3g lg tahan ...harga mahal skit....tapi abg am tak berkenan...so tak amik 3g....kalo nak baik lagi guna kayu solid....tapi harga mahal.....kualiti mmg bagus

Anje a.k.a Mama_Balqis berkata...

cantiknya, lepas ni mesti bersemangat nak masak kan, dapur dah cantik...

tRuNkz berkata...

exactly same with my KC .. the design n the color .. ;)

MAMASUE berkata...

cantek...aku rasa mcm lbh kurang mcm kabinet dapur kt umah aku...tp dapur umah ko luas laaaaa! jelesnyaaaaa!

Marzhani berkata...

SALAM ZIARAH...cantik..moga makin bersemangat nak ke dapur...

fiona emelda berkata...

wah.cantikla dapur...kira berbaloi la yer harganya...kita pun baru buat k.c.

tapi harga yg plg murah pun 10k...yg lain semua 12k ke atas...besar dapur umah yer..bestnyer..

mama_izz berkata...

cantiknyee...seriuss....ni cnfm semangat masak lebeh nihhh.... ;D

Tanpa Nama berkata...

Sy nk tye, harga rm5800 tu da included harga concrete table top ke?

Atia Adina berkata...

Yup termasuk table top concrete

me2kimi berkata...

Assalamualaikum. Nak mintak jasa baik tuan tanah. Saya ade buat dapur dengan Razi jugak, tapi dah 2 bulan asyik duk tangguh jer nak pasang. Tuan tanah ade lagi tak simpan Name Kad si Razi tu atau ape2 info pasal die selain dari no telefon atau FB. terima kasih banyak2

Atia Adina berkata...

me2kimi :

Alamat Bengkel En Razi
228 jalan sg udang

No HP Abang Kepada En Razi
Azman :0193032674

*tu jer yang saya ada, dia memang buat lambat sikit sebab banyak job tapi tak cukup manpower....sabar banyak2 k... :)

me2kimi berkata...

terima kasih atas info.
Dah habih sabar dah ni. Die janji 2 kali seminggu nak pasang tapi dah masuk 2 bulan tinggal janji jer. Kitorang pun ade keje lain gak, bukan nak tunggu die jer.
hmm

Nadhiya ( Nad ) berkata...

ASSALAM.
saya baru nk hired razi KS kabinet untuk buat KC kat umah saya. tapi saya dengar banyak yg negative pasal razi ni. Especially lambat buat keje. is it true?
thanks

Tanpa Nama berkata...

ASSALAM.
saya baru nk hired razi KS kabinet untuk buat KC kat umah saya. tapi saya dengar banyak yg negative pasal razi ni. Especially lambat buat keje. is it true?
thanks

Atia Adina berkata...

Nadhiya ( Nad ):

yup betul, memang lambat ... saya punya 2 bulan baru siap ... janji nak buat esok, pas tu esoknya cakap esok plak dan seterusnya ... kuat berjanji ...

Atia Adina berkata...

Nadhiya ( Nad ):
kalo awak tak nak pening kepala memikirkan bila lah agaknya kabinet dapur aku ni nak siap....baik awak jangan buat dengan dia....saya stress gak masa tunggu dia siapkan kabinet ari tu....

Hanbali berkata...

saya baru kena tipu dengan razi nie.. dah bayar tapi tak datang2, call x angkat sms x jawab.. mcm mana nak settel pun tak tahu nie.. stress

Atia Adina berkata...

Hanbali :

Setakat ni ramai cakap en razi ni buat keje lambat ... tak pernah plak kata ditipu ... tak patut lah dia buat cam ni ... keje ni kan periuk nasi dia ... tipu2 nanti orang dah tak percaya ... terus tak der job plak ... baru ni member kat fb cakap ... umah dia pas tunggu 2 bulan ... last2 en razi kata tak boleh buat ... pas tu dia nak pulangkan semula deposit yang member fb saya tu dah bagi ... tak tau lah dah pulang ke belum

me2kimi berkata...

Assalam. Memang kene tipu pun. Wpun amount yg saya kene tipu tu tak besar, tp saya dah bawak kes ni ker TTPM. Alhamdulillah saya menang kes ni. Tapi razi bayar sebahagian sahaja. Sebahagian lgi belom dibayar.

me2kimi berkata...

Bro bawak kes ni pegi TTPM. Nak senang, pegi ker TTPM shah alam. Saya pun dah bawak kes ni ker sana

Atia Adina berkata...

me2kini : OMG x sangka plak dia tak buat keje dan tak pulangkan duit ... ish ish ish ... syukur lah kabinet dapur saya dia siapkan

Tanpa Nama berkata...

Abes tu mcm mn half lagi.. dia dah bayar blum

Tanpa Nama berkata...

Dia pulangkan tak duit member tu?

me2kimi berkata...

Belom. Last week sy bagi tempoh sampai semalam. Tapi macam biasa, harini dia mintak tempoh lagi Seminggu. Memang kaki kencing

Tanpa Nama berkata...

me2kimi - saya pun ditipu dan amaount yang bg saya besar. duit awak semua dah dibayar ke? sebab 1 sen pon saya x dpt lagi. saya nak tny mcm mana awak bwk kes ni ke tribunal pengguna? dia dtg x utk perbicaraan tu?

me2kimi berkata...

Dia tak datang pun masa perbicaraan tu. Untuk prosedur TTPM tu, better gi TTPM. Nanti kerani tu akan explain dengan jelas dan nyata.
Sy pegi TTPM shah alam. Bro boleh pegi sana, maybe die ingat lagi kes ni

Tanpa Nama berkata...

me2kimi - oh ok. dia dah byr ke semua duit awak? kalau duit awak pun dia belum byr, duit saya lagi la x bayar lg. awak ada contact TTPM yang handle kes ni? senang saya nak refer org yg sama. thanks

me2kimi berkata...

Mmg die tak bayar. Saya pun dah tak harap die bayar. Janji jer tau. Call TTPM Shah Alam.

Tanpa Nama berkata...

Akhirnye ingat sy sorang je kena tipu ngan mamat ni.. mmg kaki penipu duit amek tp keje x buat..

Atia Adina berkata...

sharizul : rasanya awak silap. fb razi

https://www.facebook.com/razi.aziz.31?fref=ts

me2kimi berkata...

Skang ni style die, die cakap die akan bayar hutang orang. Lambat pun die akan bayar. Itu kata die la. Kata saya pulak, saya dah x percaya dah cakap die. Kuat sangat kencing nye.

sharizul azrin Zulkufli berkata...

yup trslah taip.... tuan tanah tlg padam... sowi... naya ke owg len

Tanpa Nama berkata...

Tak tahu la mcm mn dia boleh sara family dgn duit x berkat mcm tu..

Tanpa Nama berkata...

Duit saye dah 2thn xpulang pun.. masih lg ambik tempahan ye?.. yg order lame xbuat2! nk betul bisnes ke atau nk tipu duit org je ni? tak taulahh!!

Tanpa Nama berkata...

Hmmm...Penipu betul Si Razi ni..
Dah hampir ke penghujung tahun 2013 dapur ku masih x siap juga.. :(((((

hanbali berkata...

Sy pun dah kena tipu 2k.. tak bayar masuk hujung tahun dah dr awal tahun.. cuma sy doakan dia insaf mkn duit haram dlm family dia..

hamidah hamzah berkata...

Mmg penipu besar....sy pun terkono!!

Tanpa Nama berkata...

Sy pun dah 2xterkena

Anis Sofia berkata...

kalau nak buat kitchen cabinet, try usha fb budi kabinet.
Budi Kabinet Dapur dan Almari (Kitchen Cabinet&Wardrobe)

memang berbaloi buat dengan en.budi neh. cepat je keje die. dah la 100% perniagaan melayu. harga pun best. korang boleh usha page die. mmg saya kasi 5 bintang lah!

Tanpa Nama berkata...

Kalau berminat nak buat kitchen kabinet call lah saya gerenti dapur you alls cantik dan kemas. Tempoh pemasangan 2 minggu yekk.,,bkn 2 bulan
harga boleh dirunding. Suliha 0174619573@0124659573

suliha berkata...

Sesiapa berminat buat kitchen kabinet call saya ok 0174619573@0124659573

Tanpa Nama berkata...

Suliha pasang kitchen area mana??

HAFIY HAZMI berkata...

Rumah taman violet impian baru nak siap. pemaju kompobina. boleh akak rekomen tempat untuk buat kitchen kabinet.

Muhammad Zulfadhli berkata...

Assalam & salam 1 Malaysia tuan/puan/cik/puan blogger,nk minta izin buat promosi..sesiapa yang berminat untuk membuat renovation rumah,tiles,kabinet dapur,mengubahsuai kiosk,kedai-kedai atau booth pameran,awning (semua dlm 1) hehe..harga berpatut-patut di area melaka,seremban,kl dan selangor boleh jenguk2 kat blog saya..Zul-0196300136/zulsweethome28@gmail.com atau ke blog saya- shrenovation.blogpsot.com....Jangan lupe follow blog ye..Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Dulu saya ada bt juga dalam RM4k je. tanya kontraktor ni kalau minat Arif - 0193345398

Hifni Abdullah berkata...

Salam. cantik sungguh combination colour yg akak pilih. Moga lagi bersemangat nak ke dapur selalu.
Sy ambil utk rumah di shah alam jenis table top quartz stone. kalau pakai solid surface mmg tak tahan, akan selalu pecah. ramai contractor suruh pilih concrete utk tahan lama tapi tu lah leceh nak kena cari tukang kayu plak.
Dekat shah alam tu mudah skit nak survey2 kedai grill ka kabinet dapur, byk choice. Jadi area kangar minta bantuan abg2 kak2 boleh bagi cadangan contractor mana yg workmanship dio mantap..kira hampa puas hatilaa dgn kerjo dia..utk bikin grill rumah n kabinet dapur. tq