Halaman

Selasa, 14 Ogos 2012

Mood Raya

Sebenarnya kan....ibu saya dah tak der mood nak buat keje.....dia duk asyik memikirkan raya jer.....kalo ikutkan hati.....sekarang dia nak balik rumah kemas baju & balik kampung.....tapi apakan daya......kene paksa diri untuk siapkan sistem.....hehehehe....sabar-sabar....

Ibu & ayah saya start cuti hari khamis....jadi plannya esok pas berbuka kami nak gerak balik kampung....tahun ni turn raya di n9.....raya ke-3 kami gerak ke KB plak.......tak sabarnya nak beraya.....best sebab cuti panjang....11 hari.....yahoooo......

Ni saya nak tunjuk sikit progress rumah saya...cadangnya nak beraya di rumah baru....tapi tak dapat sebab rumah tak siap lagi....huhuhuhu......

 kabinet dapur....baru buat konkrit jer.....

wiring plak sambung pas raya katanya.....

dinding pembahagi bilik dah pecah.....baru lah luas ruang tamu rumah saya....



tu dia rumput di kawasan rumah saya.....sangat menjadi-jadi......(model : elissmie....terpaksa menemani ibu saya jumpa kontraktor...tq auntie)


ni saya berbuka puasa di Restoran Thai Ali Sara, Puchong....siap pakai cantik-cantik....tema baju raya kami tahun lepas....color purple......tahun ni color coklat......



ni gambar kat Klinik Zuraidah....gambar diambil oleh saya....jumaat lepas adik saya kene lelah.....baru-baru ni kerap plak adik lelah.....mungkin disebabkan cuaca yang tak berapa bagus ni kot....sian adik kan.....time kene lelah tu.....batuk tak berhenti....pas tu mengerang jer dia....yer lah....susah dia nak bernafas.....nak tido pun tak boleh....tapi biasanya lepas dia sedut gas dia akan ok....Alhamdulillah.....biasanya dalam sehari jer keadaan dia lemah......pas tu kembali aktif......nampak adik saya dah kurus kan?dia dah susah makan sekarang....sama macam saya....hehehehe
.
.
.
eh panjang plak cerita saya....lama tak update blog.....busy sungguh......k lah kengkawan semua.....memasing mesti dalam mood raya gak sekarang ni kan????Selamat Hari Raya....maaf zahir dan batin

ni gambar raya tahun lepas....wallpaper kat desktop & handphone ibu.....juga dijadikan gambar profile FB ibu....jadi dah setahun dah guna gambar ni.....rasa macam sekejap jer....nanti pas ambil gambar raya tahun ni baru tukar plak....heheheh.....









8 ulasan:

Eliss Mie berkata...

Insya Allah nanti siap la rumah atia. boleh laa buat rumah terbuka. jgn lupa ajak auntie yer :)

Kancilbiru berkata...

acik niza paham keadaan ibu tu...mesti ibu tak keruan. hahahaa...

shark berkata...

salam kenal dari saya :)

|| NaFiRaa || berkata...

tak dapat beraya kat rumah baru pon tak pe laa.. sebab atia kan beraya kt rumah nenek.. lepas raya nanti baru pindah masuk rumah baru..:)

MAMASUE berkata...

nt bile atia bt house warming,jgn lupa jemput aunty ye

mama_izz berkata...

nnti boleh buat open house kat rumah baru yer..hihi ~cantik tema baju raya tahun lepas purple..

haslina berkata...

selamat bergembira di hari raya ye sayang atia.

Tanpa Nama berkata...

Bole sy tau bajet utk pecahkan dinding dlm berapa ye..