Halaman

Isnin, 27 Ogos 2012

Cerita di Sebalik Gambar Raya

Gambar raya family tahun ni tak menjadi lah.....huhuhu....semua gambar tak ok.....masing2 tak ready.....punya lah susah nak amik gambar budak-budak....stress mak pak mak pak semua......episod drama bermula dengan abang afiq buat perangai......puncanya ialah kain sampin...bila dia tengok semua orang pakai kain sampin....dia pun nak.....mama plak tak belikan .....so apalagi....menangis ler si abang afiq nak kan kain sampin......teringatkan kain sampin acik masa kecik dulu ada.....atuk tan dia pun amik lah pakaikan.....sekali pakai....kain tu besar & labuh plak.....punya lah dia keras kepala.....menangis plak tak nak pakai.......dibukaknya plak kain sampin yang atuk dia dah pakai........duduk plak dia kat tepi dinding tak nak bergambar.......adoiyai.....selepas puas dipujuk dan dimarah....last2 dia datang bergambar.....tapi nak duduk belakang.......

tu abang afiq kat belakang.....semua tengah pujuk dia ke depan......Grrrrrr....geram betul.....

nampak tak muka dia.....tengah menangis......kain sampin labuh.... aiman pakai kain sampin ucu masa kecik....pas gulung2 kat pinggang tak labuh pun.....sampin abang afiq atuk dia dah gulung dah macam aiman....dia plak gi bukak.....last2 jadi labuh cam tu

susunan berat sebelah....sebelah kanan penuh.....ni atuk tan yang susun.....anak pertama & kedua sebelah kanan dan kiri dia....dikuti dengan anak ketiga emapat dan lima.....adoyai....hancus susunannya.... 

 rasa macam nak jer gi studio amik gambar raya.....



2 ulasan:

Kesuma Angsana berkata...

apapun tetap meriah kan!

Atia Adina berkata...

yer betul....apa pun tetap meriah dengan telatah anak2.......