Halaman

Jumaat, 22 April 2011

oh adam....macam mana ni???? Part 2

oh adam....macam mana ni????

disebabkan adik adam tak nak susu botol, maka ibu pun terpaksa lah hantar adik adam balik kampung....tinggalkan adik adam dengan tok ne...minta tok ne tolong ajarkan adik susu botol....acik ida (pengasuh) mungkin tak berapa reti atau tak kuat semangat mcm ibu....bila adik nangis tak nak susu botol...terus mengalah.....


sekarang ni tok ne ada kat umah saya....hari isnin hari tu tok tan hantar sebab tok ner kesian kat adik adam....kalo duduk sini....sekurang-kurangnya malam adik boleh susu badan......


agak susah jugak sebenarnya nak bagi adik susu botol....berbagai cara tok ne cuba.....macam2 gaya....atuk ne cakap....dia akan bagi adik susu masa adik tengah mamai-mamai nak tido.....masa tu adik tak akan menolak...adik akan hisap susu sampai habis....nak bagi adik mamai....kene masukkan adik dalam buai dulu....maknanya....adik menyusu dalam buaian.....kene jaga lah...takut tersedak.....itu je cara paling berkesan....adoiii....runsing ibu......kene suruh acik ida buat cam ni gak lah jawabnya.....kalo acik ida stil tak baerjaya nak bagi adik susu....maka terpaksalah ibu hantar adik kat umah maklong.....maklong sanggup jaga....nasib baik maklong ada......

peace dari saya.....hehehe...peace tak jadi 

  * Moga Allah permudahkan segalanya.....aminnnn.....(ibu tengah runsing)

4 ulasan:

e.l.i.s.s.m.i.e berkata...

moga Allah permudahkan urusan ibu awak yer :)

xoxo,

Nuha

Kancilbiru berkata...

aduh sian ibu...adik adam cepat2 hisap susu botol yer...sian ibu dan acik ida..

mama_izz berkata...

semoga cekal....mmg susah wathieq pun dulu camtu masa anta pengasuh tp pengasuh dia pandai takle...lama2 cam ok sendiri.. ;D

comeyy stroller bila dua2 ada dalam tu.. :D

|| NaFiRaa || berkata...

moga adik adam nak minum pakai botol..sian ibu atia~ mesti ngan risau tuh~