Halaman

Rabu, 9 Mac 2011

Kisah Ibu Bersalin Pulak - 17 Jan 2011

Salam semua....sebenarnya ibu nak post entry ni lepas post entry Kisah Sebelum Ibu Bersalin - 13 Jan 2011, tapi tak berkesempatan....hehehe...ni baru ada masa ibu nak cerita....


Disebabkan kedudukan adik adam melintang....jadi doktor ambil keputusan untuk keluarkan adik dari perut ibu melalui kaedah pembedahan pada 19 jan 2011 (rabu)...so ibu kene duduk di wad sehingga tiba tarikh itu sebab doktor kata adalah merbahaya jika tiba-tiba ibu bersalin....dan doktor nak periksa kedudukan adik dari masa ke semasa....

Adik adam adalah sangat aktif....kedudukan dia sentiasa berubah-ubah....kejap kepala sebelah kanan...kejap atas...kejap kang kiri....kedudukan tak stabil.....sebab apa eh????ntah lah.....

pagi 15hb jan 2011....kepala adik duk sebelah bawah....hah????punya lah ibu gembira.....kedudukan dah normal....tapi....bila petang doktor periksa...kedudukan dah berubah....kepala duk sebelah kiri plak dah....

pagi 16 jan 2011....kedudukan adik kembali normal...alhamdulillah...kali ni sampai ke petang kedudukan tak berubah....jadi doktor buat keputusan untuk induce ibu pagi esoknya....

pagi 17 jan 2011....dalam pukul 10.30 pagi...doktor masukkan ubat....lebih kurang dalam pukul 6.30 petang...air ketuban pecah....bukaan 4cm...dalam pukul 7.00 malam ibu masuk dalam dewan bersalin...bilik 3 (hehehehe...bilik yang sama masa ibu lahirkan saya dulu)....setengah jam lepas tu ibu dah terasa nak meneran....pukul 7.38 malam....adik adam selamat lahir ke dunia....syukur alhamdulillah....


sepanjang ibu kat wad...hari2 saya datang...disebabkan saya tak boleh masuk....jadi ibu kene keluar....ini tempat kami melepak....luar wad....hehehhe

7 ulasan:

Kancilbiru berkata...

atia girang sentiasa. ish ish hospital ni...nama ibu atia pun salah eja...hehehe...

dah azmiza mana pulak..nasib baik tahniah..:P

Aleyn berkata...

Oh..u pun kena masuk ubat ek...I pun kena gak dulu...anak kedua...seksa yer..time dia rengut2 tuh...tapi bile nak push sekejap plak...2 kali teran jer...hehhe..

TAHNIAH!!!

Ps : Cam biasa, I dah klik u nyer Nuff, jom klik2 kay

e.l.i.s.s.m.i.e berkata...

azmiza, ko tak nak datang ofiz ker..banyak kerja ni :p

|| NaFiRaa || berkata...

aktif betol adik atia nih.. suka main pusing2 yer.. ape2 pon ibu dh selamat dh lahirkan adik atia.. tahniah~

Sarah Syazwani berkata...

hahaha..leh pulak salah eja
tp canggih spital ni siap bgtau dah bersalin

Atia Adina berkata...

eliss : hehehehe...aku sangat seronok duk umah....horeyyy.....tak nak pikir keje boleh???

Atia Adina berkata...

aleyn : bagi saya...lebih elok masuk ubat ni....sebab sakit tak lama....dia mempercepatkan lagi proses kelahiran....dulu masa lahirkan atia...sakit lama....3 hari duk rasa rengut2 tu...