Halaman

Selasa, 8 Februari 2011

Majlis Belah Mulut dan Cukur Kepala

Majlis Belah Mulut dan Cukur Kepala ni dibuat pada hari Ahad 23hb 1..iaitu pada hari ketujuh adik dilahirkan..tapi jangan pelik plak dengar nama Belah Mulut tu..ni adat sebelah Pantai Timur..majlis dibuat ikut sunah nabi apabila dapat baby..

Tok Ayoh datang dari Kota Bharu...seronok dia dapat cukurkan rambut Adam Amzar

Antara bahan-bahan yang digunakan untuk belah mulut ..
manisan (kurma, kismis, gula batu...), air zamzam, serta emas n perak.. 
sebenarnya belah mulut tu bagi baby rasa manisan jer...

selepas tu..cam biasa..cukur rambut..atok ayoh jugak buat...
tu nenek kat belakang ayah tu..dia pun datang gak..naik keretapi sama2

hehehe..nanti saya post gambar adam yang dah botak..

sepanjang proses bercukur..adik adam punyalah baik...x nangis langsung..baik betul

7 ulasan:

syusye berkata...

da botak..mcm mawi da..=)

wANieYZ berkata...

terkejut gak bc tajuk 2..belah mulut..sbb xpenah dgr..hehehe

haslina berkata...

alhamdulilah da selamat yea...

eT berkata...

time dania dulu pon ada wat belah mulut nih..huhu

nadzirah razalli berkata...

haha..pelik je dgr belah mulut..ingatkan ape..humm..lame aunty xjenguk atia ni..rindu nak tgk telatah adik cumel ni..haha..adam ape kabo ?bestla atia dah ada geng skang :D

|| NaFiRaa || berkata...

x nangis?? baiknye adik atia..

lydzar berkata...

good boy la Adam..layan je apa orang buat ngn rambut dia ek..malas nk meragam hihih

atok hannah belah mulut ngn kurma je..pastu nenek dia yg kerjakan rambut dia sampai botak :D