Halaman

Selasa, 28 Disember 2010

Cuti Bersalin

Baru ni ibu hantar emel kepada admin yang menguruskan cuti kat tempat keje ibu....berkenaan dengan cuti bersalin 3 bulan....emelnya berbentuk begini....

"Assalamualaikum...w.b.t.....kak ...macam mana cara nak mohon cuti bersalin 3 bulan tu? buat surat kepada pengarah ke? ke ada borang nak kene isi?"

ha...ni plak jawapan dari admin cuti tersebut

"W'salam untuk pengetahuan azniza cuti bersalin 3 bulan tu belum boleh digunapakai lagi kerana masih belum dibawa ke mesyuarat peringkat uitm lagi... sekian harap maklum..."

ha??????terkejut tak????ler.....rupanya tak boleh....so untuk staf UiTM yang dijangka bersalin dalam masa terdekat.....anda hanya boleh bercuti 2 bulan sahaja sebab cuti 3 bulan belum di bawa ke mesyuarat peringkat UiTM.....hehehehe....owh...sungguh kecewa....huwarghhhhh....

atia angis...

15 ulasan:

Kancilbiru berkata...

pulak dah....bila nak mesyuarat tu agaknya...

|| NaFiRaa || berkata...

kak ad.. adik ipar Raa kan.. dia bersalin baru2 nih.. pon dapat cuti 2 bulan jugak.. katanye.. cuti untuk 3 bulan tuh hanya untuk baby yang lahir start tahun 2011.. adik ipar Raa tu cikgu~ rugi besor katanye sebab lahir hujung2 tahun 2010..kekeke

Atia Adina berkata...

aik???gitu plak dah....bukan ke masa pembentangan bajet ari tu dia berkuat kuasa serta merta?ish...tak paham ar....kak ad duk pikir....uitm mungkin lain sbb badan berkanun

syusye berkata...

yea ker??
nsib baek antie x bersalin tahun nie.he he he

Atia Adina berkata...

amboi....auntie tu kawin pun tak lagi.....amboiiii

azieda razak berkata...

laaa... yeke... takpe2... akak pun kawin lama lagi... mungkin masa akak kawin cuti bersalin da smpi 4 bulan... hihihihi...

Atia Adina berkata...

4 bulan???amboi lamanya.....

Amd berkata...

maknanye..bil anak>4

makdara TERdiva berkata...

perghhh! dah lame tak amek cuti besalin...tp kat opis ni kompom 2 bulan jer boleh..sob..sob..

eT berkata...

haaa???
mn aci cenggitu..huhu...
cian ibu atia xdpt cuti 3bulan...sambung amik cuti rehat je la...

eh atia..tahniah menang Syilasyira 1st GiveAway...hehehe

nadzirah razalli berkata...

hmmm..adoi...tapi xsabar la nak tgk adik atia :)

e.l.i.s.s.m.i.e berkata...

alahai..tak per, auntie bosan nanti kalo lama2 ibu awak tak der :p

Atia Adina berkata...

ET :EH...MENANG PLAK...TQ FOR INFO

d.O.n.A.t berkata...

utk kerajaan persekutuan dan yg sewaktu dgnnya, cuti bersalin 3 bulan effective bermula januari 2011. kalau badan berkanun tak sure pulak sama ke tak tarikh dgn kerajaan.

lydzar berkata...

lain2 skim rupanya uitm ngn gomen ni, walaupon begitu mama HM tetap tak layak dpt 3bulan tu :(