Halaman

Selasa, 3 Mac 2015

Celeberate Birthday Atia @ Little Caliphs Batu Belah


27/02/2015 genaplah usia saya 6 tahun ... saya celeberate birthday saya di tadika hari jumaat lepas...

Selamat Hari Lahir Atia ... 

Doa ibu : "Semoga Atia menjadi anak solehah yang berjaya di dunia & akhirat....Amin"


serabut jer tgk tudung saya yang tak berapa nampak muka tu kan? tak pandai melawa lagi...pakai tudung pun serebeh jer....

kawan-kawan 6 years

  
tq teacher hajar tolong ambilkan gambar ....

cantik tak kek saya ni? kek ni ibu tempah ngan member opis ibu ... auntie Afida... Harganya RM90.... tq auntie...kek sedap...saya suka ... 


ini hadiah dari ayah saya....Belle & Elsa...


balik jer sekolah hari khamis tu ibu suruh saya & adik bungkuskan jajan untuk bagi kawan-kawan kat tadika ... disebabkan saya penat balik sekolah ... saya tolong sikit-sikit jer....


sabtu ni nak celeberate harijadi saya dengan kak fara kat palong pula...nanti saya upload kat sini minggu depan k...harijadi kak fara 25/02/2015 lepas...beza 2 hari jer dengan saya...

Rabu, 4 Februari 2015

Cendol Bakar

Dari Pekan Ayer Hitam, Johor ... kami berhenti pula di Melaka ... berhenti minum Cendol Bakar cawangan Simpang Ampat Alor Gajah Melaka...

tempat ni tak jauh dari tol exit simpang ampat


kedai cendol bakar

kak fara tolong kejutkan saya...mamai nak kua kete sebab baru bangun tido...kak fara gi lah dulu...jap lagi saya keluar 




maklong & azim

azim pun nak makan cendol bakar ek?


mee kari

lempeng pisang

cendol bakar...kami order cendol pulut + durian




terbaik...sedap2....pas ni kalo ke melaka leh singgah lagi...

Pekan Ayer Hitam

On the way balik ke klang dari JB, kami singgah di Pekan Ayer Hitam, kami berhenti makan & shoping sikit-sikit...

jemput makan....ibu & adik makan soto jer

yang lain-lain makan nasi campur

murtabak singapura ... ermm... ok lah ...

perut dah kenyang....jom cuci mata...

nak beli apa yer?

mari-mari....sila beli...

beraneka kerepek dijual di sini

tabung pun ada

beraneka jenis makanan

atuk ne nak beli apa?

aiskrim goyang pun ada ...RM1 satu

sila pilih nak perasa apa

nyum...sedap...


adik adam & ikhwan dah dapat car

adik dengan mainan yang atuk tan belikan

masing-masing dengan mainan yang dipilih ... patung bantal mini tu kak fara & aina beli kat kedai lain-lain ... masing-masing RM30 ... saya punya beli kat kedai nyonya ni ... nyonya bagi RM25 jer ... untung RM5...hihihi...murah kedai ni...

dah jom balik

acik nak balik ke palong...tak ikut highway dah...terus ikut jalan dalam melalui ayer hitam

kat sini kami berpecah....atuk tan balik palong...kami ke selangor

ini yang sempat mak uda saya rembat di ayer hitam...bunga RM50...pasu RM90

yang ini plak yang ibu saya rembat...bunga RM65 ... pasu RM50 ... bunga kat tangan adik tu RM12...first time beli bunga...ini bunga pertama di rumah saya...hehehe...